Διατροφική αξία φιστικιού


1. Περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες και η ρεσβερατρόλη.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, νοσηρές ουσίες που προκύπτουν από το φυσιολογικό μεταβολισμό των κυττάρων και που μπορούν μεταξύ άλλων να βλάπτουν το DNA των κυττάρων.Οι αντιοξειδωτικές ουσίες μειώνουν την οξείδωση της χοληστερόλης στο αίμα προστατεύοντας έτσι το κυκλοφορικό σύστημα από τις καταστροφικές συνέπειες της αθηρωμάτωσης.Τα φιστίκια έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν στο αίμα την κακή χοληστερόλη και να προστατεύουν την καρδία από τη στεφανιαία νόσο. Συνολικά τα φιστίκια είναι πλούσια σε ευεργετικές για τον οργανισμό αντιοξειδωτικές ουσίες που μπορούν να προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο.

2. Τα φιστίκια είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

Τα λιπαρά αυτά οξέα βοηθούν εναντίον της αθηρωμάτωσης και της στένωσης των αρτηριών. Ανάλογα οξέα περιέχονται στα ψάρια και στο ελαιόλαδο. Το βούτυρο από φιστίκια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλές χώρες αλλά είναι εξαιρετικά πλούσιο σε θερμίδες. Νέες τεχνικές επεξεργασίας των καρπών, προσπαθούν να το εμπλουτίζουν σε ωφέλιμες ουσίες των φιστικιών όπως η ρεσβερατρόλη με στόχο την καλύτερη προστασία κατά των καρδιοπαθειών και του καρκίνου.

3. Τα φιστίκια είναι πλούσια σε θερμίδες και για αυτό επιβάλλεται προσοχή.

Μία ουγκιά φιστικιών (28,34 γραμμάρια) περιέχει 200 θερμίδες και14 γραμμάριαλιπαρών ουσιών. Δηλαδή λιγότερο από μια χούφτα φιστικιών, έχει πολύ ψηλό θερμιδικό και λιπιδικό περιεχόμενο. Εάν μπορούσαμε να τρώμε μόνο μια χούφτα φιστικιών, τότε θα ήταν καλά. Το πρόβλημα είναι στις μεγάλες ποσότητες που έχουμε τάση να καταναλώνουμε όταν αρχίζουμε με τα φιστίκια.

4. Το αλάτι που προστίθεται στα φιστίκια είναι επικίνδυνο για την υγεία.

Η προσθήκη άλατος στα φιστίκια, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην κατανάλωση τους. Η ψηλή περιεκτικότητα αλατιού στη διατροφή, είναι βασικός παράγοντας πρόκλησης ψηλής πίεσης και καρδιαγγειακών παθήσεων.

5.  περιεχόμενο των φιστικιών σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, πρωτεΐνες φυτικές ίνες.

Τα φιστίκια είναι πλούσια σε βιταμίνες Ε, Β6, θειαμίνη (βιταμίνη Β1), ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2), νιακίνη (βιταμίνη Β3), μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο, φωσφόρο και χαλκό.Οι πρωτείνες των φιστικιών είναι καλής ποιότητας και οι φυτικές ίνες βοηθούν κατά της δυσκοιλιότητας.

 

ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΡΙΔΑΣ (28ΓΡ) ΦΙΣΤΙΚΙΟΥ

Θρεπτικό συστατικό 

Μονάδα

Φιστίκι
Κελυφ.

Θερμίδες

kcal

160

Πρωτεϊνες

g*

6

Ολικά Λιπαρά

g

13

Κορεσμένα Λιπαρά

g

1.5

Μονοακόρεστα Λιπαρά

g

7

Πολυακόρεστα Λιπαρά

g

4

Λινολεϊκό οξύ (18:2)

g

4

Λινολενικό οξύ (18:3)

g

0

Χοληστερόλη

mg**

0

Υδατάνθρακες

g

8

Ίνες

g

3

Ασβέστιο

%DV****

4

Σίδηρος

%DV

6

Μαγνήσιο

%DV

8

Φώσφορος

%DV

15

Κάλλιο

%DV

8

Νάτριο

mg

ίχνη

Βιταμίνη E

%DV

6

Ολικές Φυτοστερόλες

mg

61


                      g = γραμμάρια
mg = χιλιογραμμάρια
mcg = μικρογραμμάρια
%DV = %Καθημερινή Αξία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s